Histoire, Actualité, Prospective
 
AccueilAccueil  PortailPortail  GalerieGalerie  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
Le Deal du moment : -40%
Tefal Ingenio Emotion – Batterie de cuisine 10 ...
Voir le deal
59.99 €

 

 Bumper...

Aller en bas 
AuteurMessage
Invité
Invité




Bumper... Empty
MessageSujet: Bumper...   Bumper... Icon_minitimeMer 1 Oct 2008 - 9:02

Ce matin dans APOD...
http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0809/bumper2_nasa_big.jpg

Explanation: A new chapter in space flight began on 1950 July with the launch of the first rocket from Cape Canaveral, Florida: the Bumper 2. Shown above, the Bumper 2 was an ambitious two-stage rocket program that topped a V-2 missile base with a WAC Corporal rocket. The upper stage was able to reach then-record altitudes of almost 400 kilometers, higher than even modern Space Shuttles fly today. Launched under the direction of the General Electric Company, the Bumper 2 was used primarily for testing rocket systems and for research on the upper atmosphere. Bumper 2 rockets carried small payloads that allowed them to measure attributes including air temperature and cosmic ray impacts. Seven years later, the Soviet Union launched Sputnik I and Sputnik II, the first satellites into Earth orbit. In response in 1958, 50 years ago today, the US created NASA

wink
Revenir en haut Aller en bas
Dominique M.
Administrateur
Dominique M.


Nombre de messages : 4601
Age : 69
Localisation : val d'oise
Date d'inscription : 23/12/2006

Bumper... Empty
MessageSujet: Re: Bumper...   Bumper... Icon_minitimeMer 1 Oct 2008 - 20:46

Astroman a écrit:
..... In response in 1958, 50 years ago today, the US created NASA

wink

j'admire la NASA pour ce qu'elle a fait et ce qu'elle fait encore, mais je commence à être un peu dérangé, voir agacé, par son auto-satisfaction et son côté "marketing" (du style fêtons les 50 ans ... etc...)

le serpent ayant de plus en plus tendance à se mordre la queue, quel président des USA décidera de modifier la NASA, je veux dire de franchir un pas équivalent à NACA ==> NASA en 1958?

pour relancer une vraie nouvelle conquète de l'espace, parce que le retour sur la lune je ne le vois pas aboutir dans notre premier quart de siècle....
Revenir en haut Aller en bas
 
Bumper...
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
 :: Archéologie spatiale-
Sauter vers: